White Label banners
voor een vaste prijs
Banners voor een vaste prijs
Wij leveren bij al onze online activaties meerdere vormen om de activatie ‘aan te jagen’. Populair zijn de HTML banners omdat deze een relatief hoge ‘click through rate’ (CTR) hebben en ook getarget zijn te zetten. We leveren high-end white label HTML banners voor een vaste prijs. Zo weet je als creatief bureau of adverteerder waar aan toe bent.
Haal de hoogste conversie met de beste 6
Een white label HTML5 bannerset bestaat uit de 6 meest populaire IAB formaten voor desktop én mobiel.

336x280
Een large rectangle (0.33% CTR, 1% frequency) is een banner met de afmetingen 336 x 280 pixels. Zoals de naam al aangeeft is de large rectangle de grote broer van de medium rectangle (300×250)

300x250
Een medium rectangle (0.13% CTR, 40% frequency) is een banner met de afmetingen 300 x 250 pixels. De medium rectangle is de banners die het meest zichtbaar is op zowel mobiel als desktop. Een must-have dus!

300×600
Een halfpage (0.23% CTR, 5% frequency) is een banner met de afmetingen 300 x 600 pixels. De half page is qua zichtbaarheid enorm in opkomst omdat het meer ruimte en een hogere CTR biedt dan de traditionele skyscrapers.

160×600
Een wide skyscraper (0.15% CTR, 2% frequency) is een banner met de afmetingen 160 x 600 pixels. De wide skyscraper heeft een hogere CTR dan zijn smallere broertje, de reguliere skyscraper (120×600).

320×50
De mobile leaderboard (1.20% CTR, 12% frequency) heeft de afmetingen 320 x 50 pixels. De mobile leaderboard is de meest zichtbare en hoogst converterende banner op mobiel. Deze banner wordt vaak met de medium rectangle ingezet.

728x90
De leaderboard (0.08% CTR, 25% frequency) heeft de afmetingen 3728 x 90 pixels. De leaderboard wordt meestal boven aan de webpagina geplaatst, waardoor deze voor een groot publiek zichtbaar is zonder te scrollen.
White label banner samples
Hieronder vind je een voorbeeld van deze 6 IAB banners met animatie die binnen het ‘white label’ aanbod vallen. De prijs van white label banners kun je hier bekijken.
Design
Via de onderstaande knop kun je de designfiles (Photoshop) downloaden. Als je zelf het design verzorgt, kun je deze PSD files gebruiken als basis voor je eigen design. Deze PSD files zijn retina (dubbel formaat) zodat de banners scherp worden weergegeven op retina schermen.
Proces
Elk white label banner project verloopt bij ons via een geoptimaliseerd proces van 6 stappen. Hierdoor bespaar je als klant kostbare tijd en kunnen wij snel leveren tegen relatief lage kosten en hoge kwaliteit.

Offerte
We maken offerte op basis van de materiaalbon met aanleverspecificaties (zie ‘aanleverspecificaties’ onderaan deze pagina). Als er geen afwijkende specificaties zijn, is de offerte over het algemeen gelijk aan de vaste prijs die we rekenen voor white label banners.

Project en planning in Basecamp
Om overzichtelijk te werk te gaan werken we met het project managent programma Basecamp. Dit is voor jou gratis voor gebruik en kun je ook collega’s gratis toevoegen, zodat zij altijd op de hoogte zijn. Heb je geen behoefte om te werken in Basecamp? Geen probleem, Je kunt ook kiezen om te communiceren via de e-mail. Voorafgaand van het project maken we een planning en een doorlooptijd. Deze delen we in het Basecamp project of e-mail.

Design
Als Red Button Digital het design voor de banners voor je verzorgt, dan delen we het design in 3 formaten (336×280, 729×90 en 160×600) ter feedback. Als je zelf het design verzorgt, dan kun je bij ons de 3 formaten (336×280, 729×90 en 160×600) als PSD aanleveren. Je kunt de PSD templates hierboven downloaden.

Masterbanner
Op basis van het design, maken wij de masterbanner in het grootste rectangle formaat. Dat is vaak 336×280. Zodra de animatie en flow van de masterbanner geheel akkoord is, werken we de andere formaten uit met dezelfde animatie en flow.

Overige formaten en sets
Mochten er verschillende bannersets zijn. Dan wordt er altijd eerst 1 hele bannerset gemaakt. Op basis hiervan kunnen dan de andere sets uitgewerkt worden. Deze zullen dan allemaal tegelijk ter feedback naar je toe gestuurd worden.

Oplevering
Wij leveren de banners per formaat in een gezipt bestand uit. Hierin zit ook de back-up afbeelding bij. Wij kunnen ook direct aanleveren in o.a. Sizmek en Weborama. In sommige gevallen zijn daar wel extra kosten aan verbonden.
Aanleverspecificaties
Op de materiaalbon staan meestal alle aanleverspecificaties van de banners. De materiaalbon moet minimaal deze specificaties bevatten:
- Alle benodigde bannerformaten.
- Voor welk platform (DCM, Google Ads, Weborama, Sizmek etc) moeten de banners gemaakt worden.
- Aan de hand van platform weten wij de clickTag, zo niet, dan achterhalen wij deze voor je.
- Maximale filesize per formaat
- Aanleveren als zip of in platform
Mocht je geen materiaalbon niet hebben, dan is het verstandig om deze bij het media bureau op te vragen. Maak je geen gebruik van een mediabureau? Dan kun je ons het platform (zoals Google Ads of Weborama) van de banners doorsturen. Dan kunnen wij de specificaties voor je achterhalen.
Maatwerk banners
Uiteraard produceren we ook maatwerk banners. Dat doen we in alle formaten en met de animaties die passen bij jouw merk. Klik op de onderstaande knop om het overzicht te bekijken van onze meest recente maatwerk banners.
Meer informatie
Ben je benieuwd naar de vaste prijs van onze white label banners of misschien wel al onze online activaties? Of wil je graag meer informatie ontvangen over de banners? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier.