De 5 gehiemen

van gamification voor adverteerders

Marketing Gamification

Je wilt hogere conversie, meer interactie met de doelgroep, opvallen tussen alle social posts, engagement bieden en ook nog eens minder afhankelijk zijn van externe platforms zoals Facebook en Google.

Het is voor de adverteerders waar wij intensief mee samenwerken overduidelijk waarom ze kiezen voor marketing gamification van Red Button Digital. Toch is het een goed bewaard geheim waarom ze van onze gamification oplossingen gebruik maken. Een geheim dat we graag met je delen.

 

De top 5 van gamification voor adverteerders

Meer interactie dan social posts

Een social post biedt over het algemeen niet veel interactie. De doelgroep scrollt er langs, blijft even kijken en gaat dan weer verder. Jouw verhaal is verteld, maar er is verder geen interactie of dialoog. Daar biedt gamification uitkomst. Door vanuit de social post te linken naar een quiz, sweepstake of een rad van fortuin, creëer je een veel rijkere beleving van je post.

Meer tijd voor jouw verhaal dan advertenties

Een geanimeerde advertentie, zoals een pre-roll of banner, duurt maximaal 30 seconden. De kans dat de doelgroep deze advertentie en daarmee jouw volledig ervaart is klein. Met een quiz of een van onze andere 15 white label gamification mogelijkheden is de deelnemer tussen de 2 á 3 minuten met jouw merk bezig!

Meer dan 50% conversie

Bij elke campagne is onze doelstelling om een conversie te behalen die boven de 50% uitkomt. Dit doel is in vergelijking met elk ander marketingmiddel hoog. Toch kunnen we zulke doelen stellen, omdat we met gamification de meest ideale omgeving creëren voor de bezoeker om de handelingen te verrichten die onze klant verwacht.

Je bent eigenaar van jouw data

Veel adverteerders willen minder afhankelijk worden van externe partijen zoals Facebook en Google voor het verwerken van de data van hun doelgroep. Wil je je onderscheiden van je concurrent? Dan kan dat alleen als je start met verzamelen en gebruiken van je eigen ‘First Party Data’. En met welk middel kun je dat nu beter doen dan met gamification?

Gamification biedt fun en engagement

Naast een goed gelukte social post is gamification dé manier om een lach op het gezicht van je doelgroep te tonen. Een betere manier voor positieve branding is er niet! En als je er ook nog leuke data uithaalt, dan is het een win-win situatie.

 

White label online activaties

Onze white label online activaties zijn bewezen activaties in 15 gamification types. De activaties zijn beschikbaar voor een vaste prijs en hebben een snelle levertijd. Wij integreren jouw design en huisstijl in onze techniek, zodat deze naadloos aansluit op de door jouw ontwikkelde campagne. Zo kun je online activatie een vast onderdeel maken van elke campagne zonder achteraf voor verrassingen komen te staan.

Quiz
activatie
Quiz icon Quiz
Code Check
activatie
Code Check icon Code Check
Grijpmachine
activatie
Grijpmachine icon Grijpmachine
Kraskaart
activatie
Kraskaart icon Kraskaart
Fruitautomaat
activatie
Fruitautomaat icon Fruitautomaat
Zoek de verschillen
activatie
Zoek de verschillen icon Zoek de verschillen
Rad van Fortuin
activatie
Rad van Fortuin icon Rad van Fortuin
Click Spel
activatie
Click Spel icon Click Spel
Sweepstake
activatie
Sweepstake icon Sweepstake
Balletje Balletje
activatie
Balletje Balletje icon Balletje Balletje
Lopende Band
activatie
Lopende Band icon Lopende Band
Vang Spel
activatie
Vang Spel icon Vang Spel
Volgorde Puzzel
activatie
Volgorde Puzzel icon Volgorde Puzzel
Memory
activatie
Memory icon Memory
Foto Contest
activatie
Foto Contest icon Foto Contest

Starten met een campagne

Na het lezen van deze top 5 kun je niet anders dan starten met gamification in jouw campagne. Je moet het een keer gedaan hebben om het succes te ervaren. Laat daarom jouw gegevens hier achter en wij nemen contact met je op voor een kennismaking.