Google Analytics (GA) is verreweg de meest gebruikte analytics tool. We horen regelmatig dat het soms lastig is de juiste info te vinden binnen de grote hoeveelheid data. Daarom bieden we onze klanten GA dashboards aan.
Waarom een Google Analytics dashboard?
Een dashboard maak je aan om direct inzicht te krijgen in de performance van bepaalde ontwerpen zoals SEO, Social, Adwords etc. Een dashboard bestaat uit maximaal twaalf widgets, die elk beknopte informatie geven over een bepaald onderdeel binnen het gekozen onderwerp. Zo heb je binnen een minuut een volledig overzicht dat je ook nog eens eenvoudig kunt delen of exporteren naar PDF.
Hoe maak ik een Google Analytics dashboard?
Dashboards zijn eenvoudig in GA aan te maken via Customization > Dashboards. Vervolgens kies je widgets die bij het type dashboard passen. En om je een eindje op weg te helpen hebben we drie veelgebruikte dashboards voor je gemaakt. Je kunt deze dashboards eenvoudig importeren naar je eigen GA account door op de importeer knop te klikken. Vervolgens kun je de dashboards tweaken naar wens.
SEO Dashboard