Balletje Balletje

Online activatie

Spel met hoge re-engagement

Het spel ‘balletje balletje’ is bij veel mensen wel bekend. Het is de uitdaging om de bal te volgen die onder een van de cups is geplaatst. De cups worden snel door elkaar gehusseld, waarna de deelnemer de juiste cup moet kiezen waar het balletje onder ligt.

Dit spel heeft een hoge re-engagement rate. Dat betekend in dit geval dat de meeste deelnemers het spel 4 tot 5 keer achter elkaar spelen. Dat komt neer op ongeveer 4 a 5 minuten aandacht voor jouw merk.

 
 

Doe de Online Activatie Check

Om de passende online activatie te bepalen voor het behalen van jouw campagne doelstelling, helpt Red Button Digital je graag met advies, voorbeelden en cijfers. Doe de check en weet binnen 2 minuten welke online activatie de juiste keuze is.

 

Waarom een 'balletje balletje' spel?

Een ‘balletje balletje’ spel levert interactie en spanning op

Omdat de deelnemer de bal onder de cups goed in de gaten moet houden tijdens het verschuiven van de cups, voegt dat extra spel elementen (spanning en interactie) toe aan de online activatie. Hierdoor wordt de deelname conversie significant verhoogd.

Een ‘balletje balletje’ spel is uitermate geschikt voor branding

Je kun het ‘balletje balletje’ spel voorzien van jouw producten of logo op de cups. Zo zijn de deelnemers de gehele activatie met jouw merk bezig. Als je de ‘fun’-factor toevoegt, heeft de deelnemer ook nog een positieve ervaring met je merk.

Een ‘balletje balletje’ spel levert waardevolle data op

Met een ‘balletje balletje’ spel verzamel je waardevolle gegevens van jouw doelgroep. Deze gegevens kun je weer inzetten om je CRM te verrijken en je doelgroep beter te leren kennen door middel van bijvoorbeeld een quiz of sweepstake.

 

Meer informatie aanvragen

Interesse in een ‘balletje balletje’ spel als online activatie? Vraag dan hier mee informatie aan. Wij sturen je dan een voorstel op maat.

Share with