Kraskaart

Online activatie

Interactief en spannend

Een kraskaart is een interactieve vorm van een sweepstake, waarbij de deelnemer online een of meerdere kraskaarten kan open krassen. Je kunt er voor kiezen om verschillende prijzen onder een kraskaart te plaatsen. Bij een kraskaart wordt de prijs pas zichtbaar op het moment dat de deelnemer de kraskaart open krast. Dat zorgt voor een spannende ‘thrill’ bij de bezoeker van de online activatie.

Een online kraskaart activatie is erg goed te combineren met offline, waarbij je een coupon met QR code linkt naar de online kraskaart. Zo zorg je er voor dat deelnemers direct hunnen gegevens kunnen achterlaten om de prijs te claimen.

 
 

Soorten online kraskaarten

Er zijn net zo veel type online kraskaarten als dat er gedrukte kraskaarten zijn. Het grote voordeel is dat je het drukwerk bespaart en eenvoudiger nieuwe leads aan kunt boren. Zie hieronder enkele veelvoorkomende soorten kraskaarten:

Kras & win

Bij een kraskaart met een enkel krasvlak hoeft de deelnemer maar 1 vlak open te krassen. De prijs onder het vlak kan wel verschillen. Je kunt de prijs geheel willekeurig tonen, of met vaste regelmaat en afwisselen met een ‘helaas, niets gewonnen’ resultaat.

Win combinatie

Bij een kraskaart met een win combinatie moet de deelnemer meerdere vlakken open krassen. Pas bij een bepaalde combinatie van onderliggende vlakken wordt er een prijs gewonnen (bijvoorbeeld: kras 3 sterren en win!). De deelnemer is langer met de kraskaart bezig en daarmee is er een langere interactie met jouw merk, dienst of product.

Kies, kras & win

Bij een kraskaart waarin de deelnemer een keuze moet maken welk krasvlak er open gekrast gaat worden, mag er maar 1 krasvlak gekrast worden. Bij de juiste keuze wint de deelnemer een prijs. De onderliggende laag van de andere 2 krasvlakken worden zichtbaar na het krassen. In dit type wordt er een extra spannend element aan het krassen toegevoegd, namelijk dat de deelnemer eerst een juiste keuze moet maken voor het krasvlak.

Doe de Online Activatie Check

Om de passende online activatie te bepalen voor het behalen van jouw doel, helpt Red Button Digital je graag met advies, voorbeelden en cijfers. Doe de check en bekijk of een online kraskaart de juiste keuze is.

 

Waarom een online kraskaart?

Een online kraskaart levert waardevolle data op

Met een kraskaart verzamel je waardevolle gegevens van jouw doelgroep. Deze gegevens kun je weer inzetten om je CRM te verrijken en je doelgroep beter te leren kennen door middel van bijvoorbeeld een quiz of sweepstake.

Een online kraskaart levert interactie en spanning op

Omdat de deelnemer krasbewegingen met de muis of vinger moet maken om de prijs tevoorschijn te laten komen, voegt dat extra spel elementen (spanning en interactie) toe aan de online activatie. Hierdoor wordt de deelname conversie significant verhoogd.

Een online kraskaart bespaart aan drukkosten

Met een online kraskaart bespaar je budget voor drukwerk. Deze besparing kun je weer uit geven aan media inkoop op bijvoorbeeld social kanalen. Hier kun je jouw bereik verhogen en zelfs nieuwe doelgroep aantrekken.

Een online kraskaart kan een combinatie van on- en offline zijn

Door een QR-code op je producten te plaatsen of een coupon met code bij aankoop af te geven, zorg je dat offline (winkelbezoekers) kopers online jouw kraskaart activatie kunnen doen, waarbij ze direct online hun gegevens kunnen achterlaten. Je kunt ze als dank weer linken met korting naar de webshop.

 

Meer informatie aanvragen

Interesse in een online kraskaart als online activatie? Vraag dan hier mee informatie aan. Wij sturen je dan een voorstel op maat.

Deel met