Sweepstake

Online activatie

Snel, simpel en effectief

De sweepstake is de meest basale type online activatie. De bekendste vorm van sweepstake is de ‘klik & win’. De bezoeker geeft gegevens af in ruil voor mooie prijs of korting. De conversie bij sweepstakes is sterk gerelateerd aan de prijs en de data die de deelnemer moet afgeven. Een sweepstake wordt vooral gebruikt voor sampling en snelle data vergaring over een brede doelgroep. De prijs wordt vergeven door loting onder de deelnemers.

Doe de Online Activatie Check

Om de passende online activatie te bepalen voor het behalen van jouw doel, helpt Red Button Digital je graag met advies, voorbeelden en cijfers. Doe de check en bekijk of een sweepstake de juiste keuze is.

 
 

Wat voor sweepstakes zijn er?

Er zijn vele vormen van sweepstakes, van een ‘klik & win’ tot een product beoordeling. Wij helpen je graag met een passende keuze voor je doel, zodat we een optimale conversie kunnen garanderen. Zie hieronder enkele van de meest gekozen sweepstakes.

klik en win

Klik & Win

Dit is de meest gekozen sweepstake. Het is een eenvoudige vorm om snel veel nieuwe leads te verzamelen. Een klik & win is vrijwel altijd gecombineerd met een prijs die wordt verloot onder de deelnemers. Het aantal in te voeren velden (zoals naam en e-mailadres) zijn vaak beperkt tot 2 tot maximaal 5, zodat de drempel om mee te doen laag is.

Rate & win

Een rate & win is een sweepstake waarbij je de deelnemer jouw product laat beoordelen. Vaak is deze sweepstake in combinatie met een product-code of streepjes code, zodat we zeker weten dat iemand het product heeft gebruikt. De feedback data uit een rate & win kan weer interessant in de optimalisatie van je product.

Share en win

Share & win

Een share en win geeft de mogelijkheid om een product, dienst of campagne via e-mail (share with a friend) te delen met zo veel mogelijk vrienden. Voor elke vriend waarmee de sweepstake wordt gedeeld, krijgt de deelnemer meer kans om een prijs te winnen. Dit is ideaal als je een hoog bereik wilt creëren, zonder al te veel media inzet.

 

Waarom een sweepstake?

Een sweepstake levert snel waardevolle data op

Met een sweepstake verzamel je op de snelle manier waardevolle gegevens van jouw doelgroep. Deze gegevens kun je weer inzetten om je CRM te verrijken en je doelgroep beter te leren kennen door middel van bijvoorbeeld een quiz.

Een sweepstake is laagdrempelig

Een sweepstake vraagt alleen gegevens over de deelnemer. Er hoeven ook geen codes (zoals bij de code check) of quiz vragen beantwoord te worden. Dat maakt de sweepstake snel en laagdrempelig.

Hoge conversie en deelname ratio

Een sweepstake is snel, simpel en levert vaak voor deelnemer iets moois op zonder al te veel effort. Om die reden is de deelname ratio en conversie bovengemiddeld hoog.

 

Meer informatie aanvragen

Interesse in een sweepstake als online activatie? Vraag dan hier mee informatie aan. Wij sturen je dan een voorstel op maat.

Deel met