Hogere Conversie

met Online Activatie

Hogere conversie met online activatie

Hoe zorg ik voor hogere conversie? Deze vraag wordt ons regelmatig gesteld door online marketeers. Een hogere conversie lead leidt immers tot meer aankopen, meer reserveringen, meer donaties en meer contact momenten. Er zijn uiteraard veel methodes waarmee je een hogere conversie behaald voor je winkel of webshop. Maar van al die methodes is online activatie de meest renderende methode waarmee je ook nog eens de meeste kennis (zoals waarom mensen afhaken) over de conversie binnen haalt.

 

Kwalitatieve traffic en leads

Een hogere conversie kun je alleen behalen als de traffic en uiteindelijke leads van goede kwaliteit zijn. Met onze online activaties gaan we altijd voor kwalitatieve leads, want deze zorgen voor een hoger rendement. Er zijn verschillende manieren om meer leads te verkrijgen zoals SEA of eDM. Het zijn beproefde methodes, die prima werken, maar een relatief lage conversie op leveren. Als je er niet de tijd voor neemt of de juiste mensen voor hebt, dan is het vooral schieten met hagel. En dat is zonde van je marketing budget.

Website optimalisatie

De experts van Red Button Digital zorgen er voor dat je website geoptimaliseerd is. De experts kijken kritisch naar de website. Is de laadtijd in orde, de navigatie consistent, oogt het professioneel, zijn de teksten duidelijk en komen bezoekers met relatief weinig klikken naar het conversiedoel? Bekijk hieronder de pijlers van onze conversie check.

Banner cta
Duidelijke doel
Overzichtelijke interface
website traffic
Spreek de doelgroep aan
ab test
Vergelijken en meten
Met online activaties ontwikkelen wij quizzen en tests die er voor zorgen dat deelnemers vanuit de activatie op de juiste landings- of productpagina binnen de website terechtkomen. Hiermee leveren we traffic af die al gesegmenteerd is en een duidelijke voorkeur heeft voor een bepaald product of dienst op jouw website. En dat zorgt weer voor een hogere conversie en kwalitatieve leads.

Hoogst mogelijke rendement

Het is belangrijk dat je na de online activatie niet onnodig laag converteert omdat de webshop of website de belangrijke conversiepunten mist. We willen ten slotte dat meer leads leidt tot meer aankopen, meer reserveringen, meer donaties en meer contact momenten. Naast het leveren van de online activaties, verzorgen wij daarom ook advies om het hoogst mogelijke rendement uit de website te halen.

 

Online activaties voor een hogere conversie

De online activaties die zorgen voor bewezen meer conversie zijn de quiz, sweepstake en coupon. Met name de quiz is ideaal voor het segmenteren van je bezoekers naar de juiste pagina’s op jouw website. De sweepstake en coupon zorgen voor bezoekers die met een kortingscode of coupon gestimuleerd worden tot een online of offline (winkel) aankoop.

activatie
Quiz
activatie
Sweepstake
activatie
Coupon
 

Interesse in een hogere conversie met online activaties?

Laat dan hieronder een berichtje voor ons achter

Wij verzorgen een conceptvoorstel van een passende online activatie die je hogere conversie gaat opleveren.