Google Analytics Dashboards

9 sep 2017 | < 6 min. | 339

Google Analytics (GA) is verreweg de meest gebruikte analytics tool. We horen regelmatig dat het soms lastig is de juiste info te vinden binnen de grote hoeveelheid data. Daarom bieden we onze klanten GA dashboards aan.

Waarom een Google Analytics dashboard?
Een dashboard maak je aan om direct inzicht te krijgen in de performance van bepaalde ontwerpen zoals SEO, Social, Adwords etc. Een dashboard bestaat uit maximaal twaalf widgets, die elk beknopte informatie geven over een bepaald onderdeel binnen het gekozen onderwerp. Zo heb je binnen een minuut een volledig overzicht dat je ook nog eens eenvoudig kunt delen of exporteren naar PDF.

Hoe maak ik een Google Analytics dashboard?
Dashboards zijn eenvoudig in GA aan te maken via Customization > Dashboards. Vervolgens kies je widgets die bij het type dashboard passen. En om je een eindje op weg te helpen hebben we drie veelgebruikte dashboards voor je gemaakt. Je kunt deze dashboards eenvoudig importeren naar je eigen GA account door op de importeer knop te klikken. Vervolgens kun je de dashboards tweaken naar wens.

SEO Dashboard

Google Analytics SEO Dashboard

In dit SEO dashboard krijg je direct overzicht van de basic SEO performance, zoals:

Importeer Analytics SEO Dashboard

Social Dashboard

Google Analytics Social Dashboard

In dit social dashboard krijg je direct overzicht van de performance per social kanaal, zoals:

Importeer Analytics Social Dashboard

Mobile Dashboard

Google Analytics Mobile Dashboard

Dit dashboard geeft een goed inzicht in de performance van je site op mobiele apparaten:

Importeer Analytics Mobile Dashboard

Ben je benieuwd naar nog meer dashboards voor Google Analytics? Dan kun je via de Google Analytics Dashboard Gallery templates downloaden:

Analytics Dashboard Gallery

Wil je advies in het opzetten van een dashboard of wil je dat Red Button het geheel voor je inricht? Neem dan contact met ons op. Dan maken wij een voorstel op maat.

Contact

Delen: